title2-1.jpgث-1.jpg
خانه / روانشناس / مشاوره پیش از ازدواج با روانشناس روحانی

مشاوره پیش از ازدواج با روانشناس روحانی

مشاوره پیش از ازدواج ، منجر به انتخاب مناسب ترین فرد به عنوان همسر می شود. مشاوره پیش از ازدواج برای شما که دغدغه تناسب فکری و روانی و شخصیتی با همسر آینده دارید ضروری است.

مشاوره پیش از ازدواج در قم و تهران

یک شرط لازم در موفقیت مشاوره پیش از ازدواج

ازدواج اتفاق مهم و سرنوشت سازی است. پس باید در انتخاب مشاور دقت کنید. برای نتیجه بخش بودن مشاوره ، لازم است مشاور تخصص، تجربه و تعهد لازم را داشته باشد.

بدون مشاوره ، ازدواج نکنید

متاسفانه برخی احساس تعلق و احساسات به یک فرد را نشانه تناسب می دانند. این ها بدون تعقل دست به انتخاب می زنند اما در زندگی مشترک دچار مشکل می شوند. در این هنگام است که به فکر مشاوره می افتند.

یک مساله مهم

یکی از آمادگی های مهم پیش از ازدواج ، خود آگاهی است. شناخت خود برای شناخت و انتخاب فرد دیگری برای خود بسیار لازم است. مشاور می تواند این خودآگاهی را برای شما ایجاد نماید.

تا به حال این سوالات را از خود پرسیده اید؟

  • آیا من خصوصیت های لازم یک همسر را دارم؟
    شایستگی من از کجا مشخص می شود؟
    آیا من همان شخص هستم که طرف مقابلم می خواهد؟
    و…

اینها سوالاتی است که در مشاوره پاسخ آن را خواهید یافت. دختر و پسر باید دارای شرایط لازم جسمانی، روانی، عقلی، اجتماعی و اخلاقی باشند تا شایستگی همسری داشته باشند. وجود این شرایط و تناسبات با مشاوره پیش از ازودواج با مشاور متعهدو متخصص معلوم می شود.

مشاوره پیش از ازدواج با روانشناس روحانی

مشاوره پیش ازازدواج با روانشناس روحانی و خانواده پایدار

در دنیای کنونی که با افزایش جمعیت و شلوغی روبه رو شده ایم نیاز به شناخت دقیق تر و واقعی تر نسبت به افراد پیرامون خود یا حتی شناختی نسبت به خود داریم. اگاهی و شناخت ما در مقابل فردی که قرار است نقش همسر را در اینده زندگی ما داشته باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بنابراین مشاورین و روانشناسان ازدواج و خانواده می کوشند با جلسات مشاوره حضوری و غیرحضوری در بهبود و تسریع این فرایند خدمت رسانی کنند.

مشاوره همسان گزینی یاریگر افرادی است که می خواهند رضایت زناشویی را تامین کنند. غالبا عدم اطلاع و آگاهی ا ز خصوصیات طرف مقابل موجب ناسازگاری و شکل گیری تعارضات می شود اما با مشاوره پیش از ازدواج و بالا بردن شناخت دوطرفه از موقعیت و ظرفیت روحی و شخصیتی دیگری به سازش و تقویت پیمان زناشویی می توان دست یافت. مشاوره پیش از ازدواج و خانواده پایدار می تواند مکمل و تضمین کننده نشاط و سلامت خانواده ها باشد.

مشاوره ازدواج با روانشناس روحانی و کاهش امار جدایی

دراطراف خود با زوجین جوانی روبه رو شده اید که با گذشت زمان کوتاهی از زندگی مشترک به اختلاف و نارضایتی می رسند ؟ با خود ریشه و علت این جریان را دنبال کرده اید ؟

اکثر اوقات نتایج و بررسی ها نشان می دهد که زن و شوهر در جلسات زوج درمانی ابراز می کنند که نمی دانستم طرف مقابلم این خصوصیت را دارد. یا خبر نداشتم همسرم از رفت و امد بیزار است.

اینها نمونه ای از نارضایتی هایی است که دختر و پسر و یا زن و مرد بعد از ازدواج بیان می کنند. این نااگاهی و بی اطلاعی زمینه ساز دلسردی و ناامیدی طرفین از زندگی مشترک می شود در حالی که با مشاوره تلفنی پیش از ازدواج می شد وقوع این اتفاقات ناخوشایند را کمتر کرد .

البته اوضاع چندان جای نگرانی است بلکه روانشناس خانواده و یا روانشناس روحانی  می تواند در این مرحله نیز زوجین را یاری دهد. با برگزاری دوره ها و کارگاه های مشاوره ازدواج و یا اموزش فنون و مهارت همسرداری می توان از نارضایتی هایی که منجر به سردی می شود کاست. مشاوره ازدواج با روانشناس روحانی موجب دخالت سبک دینی و اسلامی و تقویت پایه های زندگی مشترک می شود چرا که الگوی عینی خانواده موفق و شاد به صورت عملی در زندگی حضرت علی علیه السلام  و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تجلی یافته است. 

با افزایش همدلی و صمیمیت در نظام خانواده و مدیریت بحران و تعارضات زناشویی امار درگیری ها و منازعات خانوادگی که به سوی جدایی و طلاق ختم می شود کمتر می شود. بنابراین مشاوره پیش از ازدواج و کاهش امار جدایی با هم رابطه موثری دارند.

مشاوره ازدواج با روانشناس روحانی

تاثیر مشاوره پیش از ازدواج و روان درمانی خانواده

مشاوره و روان درمانی خانواده فرایندی است که در ان برای عبور از بحران و چالش ها و مشکلات تکنیک ها و ترفندهای موثری را به خانواده اموزش می دهد. مداخله روان شناختی است موجب اصلاح و بهبود رفتارها و تشخیص اختلال روانی می گردد.

مشاوره پیش ازدواج که همراه با روان درمانی خانواده باشد اثرات شگرفی به بار می اورد. در این فرایند روابط مادر و پدر در خانواده زوجین و مشکلات خلق و خویی و شخصیتی ، سابقه اعتیاد و یا اختلالات خلقی افسردگی و اضطراب در انان بررسی می شود. مشاوره پیش از ازدواج با روانشناس روحانی به صورت چند جانبه می تواند بهبود روابط زوجین را فراهم سازد. 

تاثیر مشاوره پیش از ازدواج و روان درمانی خانواده به صورت افزایش عملکرد موفق در حل مسائل تنش زا و مدیریت بحران های زناشویی بهتر صورت می گیرد.

مرکز مشاوره پیش از ازدواج انلاین در مشهد

تفاوت افراد در ظرفیت ها و توانایی عیوب و نقص ها و یا برعکس در خصایص خوب و فضیلت های اخلاقی نیاز به شناخت دقیق دارد . این شناخت توسط متخصصین علوم روانشناسی و مشاوره فراهم می شود.

برخی از افراد به دلیل گران بودن هزینه های مشاوره حضوری و مراجعه به مطب و دفتر مشاوره از درمان و اصلاح رفتار و یا انتخاب و تصمیم گیری مناسب باز می مانند. در حالی که مرکز مشاوره پیش از ازدواج انلاین در مشهد با روانشناس روحانی به صورت غیرحضوری و تلفنی نیز اماده خدمات می باشد.

هدف و آرزوی ما … خوشبختی و نشاط شما

مطلب پیشنهادی

روانشناس مذهبی براى درمان اختلالات روانی 09108644909

روانشناس مذهبی براى درمان اختلالات روانی

روانشناس مذهبی روانشناسی است که آموزه های مذهب را در قالب و محتوای تشخیص و …

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: نام

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09108644909

پیامک بدید
error: Content is protected !!
کانال ازدواج کانال مشاوره ک غذای سالم